Nout??i ?i evenimente

NE-ATI LUAT DIN COMISIONUL RCA, ACUM NE INCURCATI SI MUNCA ?

Unul dintre mesajele primite , provine de la Marius, un broker din Bucuresti. El ridica o problema cu care se confrunta in aceasta perioada si care cred este comuna majoritatii intermediarilor. Sa vedem despre ce este vorba ;

” As avea de adaugat la tabloul dezastrului pentru intermediarii in asigurari inca un “panel de culoare” . Daca faptul ca  sunt reduse comisioanele era de asteptat, poate nu la maniera brutala din aceasta perioada , o alta mare problema  este si ingreunarea vanzarilor pana la o viteza demna de mersul melcului.

Am facut in aceste zile o polita de TransportValori, Valori in Safe la niste sume asigurate uriase si tot acest proces a durat 4-5 zile. Cam atata dureaza in aceste zile sa emitem un RCA pentru un autotractor ori un microbuz, nu mai vorbesc de parculete auto samd.

Asiguratorii sub diverse pretexte “cum ar fi verificara datele inscrise in oferta” au blocat  efectiv vanzarea si e clar nu isi doresc un anumit segment . Din acest motiv ne ingreuneaza munca, se pierde enorm de mult timp, suna clientul, suna asiguratorul, suna iar clientul suna iar si iar,  asta ca si cum pedeapsa reducerii comisionului nu ar fi suficient de dura.

NU am o problema ca se reduce comisionul la RCA,  ca acesta  este 2%, 5% sau 10%, nu imi pune frana frate din a imi face treaba, nu ma bloca la emiterea unui banal RCA , ca pana la urma asta este RCA-ul, este o polita banala care din nefericire acum a ajuns sa fie discutata si paradiscutata. Si se pierde din vedere un alt aspect important – suntem tara din UE cu cel mai scazut nivel de penetrare al asigurarilor facultative in randul PF si PJ. 

Ar mai fi multe de scris insa timpul este scurt, problemele zilnice ne bat la usa si striga ” RCA , RCA , RCA “

Asadar iata un alt efect colateral al plafonarii tarifelor. Asiguratorii si-au diminuat interesul de la RCA-ul pentru vehicule de transport si marfuri, brokerii sufera ca li se pun bete-n roate atunci cand vor  sa-si faca treaba. Ii multumesc lui Marius pentru sinceritate si astept si alte comentarii pentru a intregi tabloul  blocajelor pricinuite de Ordonanta 54/2016.

sursa:asigurariblog.ro

Vestea a cazut ca un trasnet pentru brokeri. Pentru transportul de marfuri si calatori (inclusiv taxiuri) Euroins a redus comisionul acordat intermediarilor la, retineti, 0,1%.  Ca si cum n-ar fi fost de ajuns, tot saptamana trecuta, Omniasig a coborat la randul ei nivelul procentului  la 2% pentru asigurarea pe o luna si multiplu de o luna (eceptie 6 si 12 luni) iar Asirom la 1% pentru aceleasi categorii de vehicule de transport marfuri, persoane si taxi. Adaugand notificarea Generali de acum circa o luna, cand compania a anuntat reducerea comisionului pentru vehiculele de transport la 2%, tabloul dezastrului este complet pentru brokeri.

Cum vor supravietui acestia, vom vedea in urmatoarele luni dar vestile din piata nu sunt deloc incurajatoare. Brokerii nu au o problema cu companiile de asigurari, inteleg ca masurile luate de asiguratori vin ca urmare a plafonarii tarifelor prin OG 54/2016 si HG care stabileste tarifele maximale, dar acuza ASF ca a cedat presiunilor transportatorilor si a destabilizat o alta piata, cea a intermediarilor in asigurari. Ei considera ca brokerii sunt victime colaterale in acest razboi si nu au de gand sa stea cu mainile in san. “Prin intermediul UNSICAR am solicitat la BIPAR (Organismul european al intermediarilor) o lista cu comisioanele acordate brokerilor din industria asigurarilor in Europa, pentru a avea termen de comparatie. E drept ca am avut comisioane si de 20% in trecut, ceea ce nu era in regula pentru piata dar consideram ca un nivel de 4-5% ar fi acceptabil” declara un broker, sub protectia anonimatului. Statistica BIPAR este asteptata saptamana asta, dupa care brokerii vor lua masurile ce le stau la indemana.

Interesant este faptul ca reducerea de catre Euroins a comisioanelor la nivelul de 0,1% vine in conditiile in care 97% din afacerile companiei pe linia RCA se desfasoara prin brokeri. ” Noi sustinem aceasta firma, spun brokerii si de la ei nu ne asteptam la asa ceva !. Pe de alta parte,  Euroins nu a redus doar comisionul acordat brokerilor pentru asigurarea vehiculelor de transport si marfuri  ci si cel pentru  persoanele fizice cu varsta pana in 27 de ani. Asa cum puteti vedea in notificarea de mai jos, acesta este stabilit la  1% din valoarea primei incasate de asigurator. Conform tarifelor de prima maxime, stabilite de ASF, la o masina cu capacitatea cilindrica de 1200-1400 cmc detinuta de un sofer de 27 de ani , asiguratorul incaseaza 800 de lei prima iar brokerul obtine un comision de 8 lei. Cat costa formularul ? Cat costa alergatura dupa clienti ? Cum isi pot plati angajatii ? Ce ziceti dle Negritoiu ? Ati luat in calcul aceste consecinte ? As putea sa calculez si ce inseamna 0,1% si ce se poate cumpara cu banii obtinuti din asigurarea unui microbuz.  Dar mi-e putin jena, recunosc, faceti-o voi daca vreti sa va stricati ziua.

Stimati Parteneri,
notificare-euroins
 

            Prin prezenta EUROINS ROMANIA va aduce la cunostiinta ca incepand cu data intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului privind stabilirea tarifelor de prima maxima aplicabile de catre societatile de asigurare, procentele de comision acordate la politele RCA vor suferi unele modificari, dupa cum urmeaza:

  • Politele RCA incheiate persoanelor juridice :
    1. care au ca obiect de activitate transportul de marfuri, transportul de calatori (inclusiv taxiuri) procentul de comision acordat va fi de 0,1% din valoarea primei incasate de asigurator;
    2. care au ca obiect de activitate inchiriere, leasing si protectie si garda, procentul de comision acordat va fi de 1% din valoarea primei incasate de asigurator;
  • Politele RCA incheiate persoanelor fizice cu varsta de pana la 27 de ani, procentul de comision acordat va fi de 1% din valoarea primei incasate de asigurator.

                

                 Toate categoriile mentionate mai sus vor fi excluse de la calculul bonusului lunar acordat la RCA.

                 

 

Aceasta informare tine loc de NOTIFICARE.

            Va multumim pentru intelegere,

                              Echipa

                      EUROINS Romania

     Departamentul Vanzari prin Intermediari!


sursa: www.asigurariblog.ro


Persoanele cu atribu?ii de distribuire a produselor de asigurare vor trebui s? confirme preg?tirea profesional?

Un nou cadru de reglementare a form?rii profesionale īn domeniul asigur?rilor urmeaz? s? fie pus īn aplicare īn R. Moldova, īn conformitate cu Regulamentul privind cerin?ele de preg?tire ?i competen?? profesional? īn asigur?ri, document ce a fost aprobat recent de Comisia Na?ional? a Pie?ei Financiare (CNPF).

Regulamentul a fost expediat pentru īnregistrare la Ministerul Justi?iei ?i ar putea intra īn vigoare pān? la finele lunii octombrie curent, dup? ce va fi publicat īn Monitorul Oficial.

Noul regulament este elaborat īn baza Legii cu privire la asigur?ri, īn vigoare din 2007. Acum trei ani, CNPF a mai avut o tentativ? de a promova un proiect similar de regulament care, īns?, īn final, nu a fost unanim acceptat. Actualul document, dup? dezbateri īndelungate ?i consult?rii cu institu?iile interesate, a fost revizuit ?i cerin?ele de preg?tire ?i competen?? profesional? au fost simplificate.

„De?i legisla?ia īn vigoare stabile?te c? personalul propriu al asigur?torului ?i persoanele cu func?ii de r?spundere ale intermediarilor īn asigur?ri (brokeri, agen?i de asigurare ?i agen?ii bancassurance) trebuie s? dispun? de anumit? preg?tire ?i competen?? profesional?, pān? acum nu a existat vreun act normativ care s? stabileasc? aceste cerin?e. Totodat?, trebuie de men?io­nat c? din anul 2008 este īn vigoare Regulamentul care prevede cerin?ele fa?? de persoanele cu func?ii de r?spundere ale asigur?torilor ?i ale intermediarilor, dar ?i acestea deja sunt dep??ite de cadrul de timp ?i urmeaz? a fi actualizate”, a afirmat Svetlana Lupa?cu, director al Direc?iei generale supraveghere asigur?ri īn cadrul CNPF.

Responsabila din cadrul CNPF a subliniat c? „normele de preg?tire profesional? au fost adaptate atāt la tendin?ele īnregistrate pe pia?a de asigur?ri, cāt ?i la nevoile ?i cerin?ele consumatorilor de asigurare”.

Conform noului regulament, persoanele cu func?ie de distribu?ie īn asigur?ri (personalul propriu al brokerului, agentului de asigurare ?i administratorii acestora) trebuie s? de?in? certificate de calificare, care vor fi eliberate de CNPF dup? sus?inerea de c?tre aceste categorii de personal a examenului de atestare. Certificarea urmeaz? a fi efectuat? periodic, o dat? la 5 ani. Totodat?, pentru punerea īn aplicare a prevederilor Regulamentului ?i pentru conformarea subiec?ilor viza?i la cerin?ele stabilite de acesta, a fost stabilit un termen de 24 luni.

Potrivit Svetlanei Lupa?cu, documentul a fost coordonat cu toate institu?iile interesate, inclusiv cu societ??ile de asigur?ri, Uniunea Asigur?torilor ?i Biroul Na?ional al Asigur?torilor de Autovehicule. „Pe marginea proiectului de regulament au avut loc lungi dezbateri. Ulterior, dup? mai multe ?edin?e cu asigur?torii, am convenit, totu?i, ca cerin?ele fa?? de personalul angajat īn compania de asigur?ri s? fie mai blānde”, a men?ionat directorul din cadrul CNPF.

A?adar, pentru a ob?ine certificatul de calificare, persoanele īnvestite cu atribu?ii de distribuire a produselor de asigurare este necesar s? de?in? cel pu?in o diplom? de bacalaureat. Īn acela?i timp, certificatul de calificare poate fi ob?inut ?i de cei care nu de?in diplom? de bacalaureat, dar au o experien?? de cel pu?in doi ani īn asigur?ri ?i au studii profesionale sau medii de specialitate. De asemenea, persoanele care nu au promovat testul de calificare īl vor putea sus?ine repetat.

Svetlana Lupa?cu afirm? c? „scopul acestui regulament este de a ridica nivelul de calificare al personalului care distribuie produsele de asigurare. Testele, care urmeaz? a fi sus?inute vor fi īntocmite īn a?a fel, īncāt solicitan?ii de certificate de calificare s? fie motiva?i s? studieze produsele de asigurare, s? cunoasc? gama, esen?a ?i avantajele acestora ?i s? asigure transmiterea informa?iilor corespunz?toare ?i selectarea eficient? a produsului potrivit necesit??ilor clientului”.

„De?inerea certificatului de calificare pentru activitatea de distribuire a produselor de asigurare este necesar? pentru a garanta deservirea adecvat? a de?in?torilor de poli?e, activitate aflat? sub supravegherea autorit??ii de supraveghere, precum ?i pentru a asigura c? ace?tia īndeplinesc anumite cerin?e impuse de lege ?i au capacitatea de a desf??ura aceast? activitate. Mai mult decāt atāt, este esen?ial pentru poten?ialii clien?i ca intermediarul īn asigur?ri care le ofer? consultan?? īn leg?tur? cu produsele de asigurare s? cunoasc? gama, esen?a ?i beneficiile acestor produse ?i s? asigure transmiterea informa?iilor corespunz?toare ?i selectarea eficient? a produsului potrivit necesit??ilor clientului”, se precizeaz? īn nota informativ? anexat? la Regulament.

Astfel, conform cadrului de reglementare al formarii profesionale, nu sunt obligate s? sus?in? testul de calificare persoanele care au participat la cursuri, seminare, conferin?e ?i congrese interna?ionale īn asigur?ri ?i care de?in cel pu?in trei certificate sau diplome de participare īn ultimii cinci ani. De asemenea, īn mod automat, testul de calificare va fi ob?inut de persoanele cu o experien?? de peste 10 ani īn domeniul asigur?rilor; persoanele care au de?inut, cel pu?in 5 ani, o func?ie de conducere īntr-o institu?ie de reglementare ?i/sau supraveghere īn domeniul financiar; persoanele care au de?inut o func?ie de r?spundere īn cadrul unui asigur?tor pe o perioad? mai mult de 7 ani, precum ?i persoanele care de?in un certificat de calificare profesional? īn asigur?ri eliberat de autorit??i interna?ionale.

„Nu ne dorim ca aceste reglement?ri s? aib? vreun impact negativ asupra schemelor de īncadrare a celor implica?i īn sistemul de asigurare, dimpotriv?, ne-am propus s? consolid?m sectorul asigur?rilor prin ridicarea gradului de calificare al angaja?ilor”, a men?ionat directorul Direc?iei generale supraveghere asigur?ri īn cadrul CNPF.

A?adar, scopul normelor propuse este de a institui un mecanism de control ?i evaluare a cunostin?elor ?i abilit??ilor angaja?ilor companiilor de asigurare ?i a agen?ilor bancassurance, īn baza a cel putin 25 ore academice pe an de preg?tire profesional? pentru asigur?tor ?i 20 de ore anual pentru agentul bancassurance, ?inānd seama de natura produselor vāndute, num?rul angaja?ilor, rolul pe care īl īndeplinesc ?i activitatea desf??urat?. Organizarea acestor cursuri de instruire profesional? va intra īn sarcina asigur?torilor.

Īn prezent, conform datelor CNPF, īn activitatea de distribu?ie a produselor de asigurare sunt implicate aproximativ 2000 de persoane, dintre care utilizatori activi sunt 770 de angaja?i ai brokerilor de asigurare ?i 1123 de agen?i de asigurare.

sursa: www.capital.market.md

Lilia Alcaz?

Numarul ziarului: 
Nr.41 (662) din 19 octombrie 2016

Pre?edintele A.B.A.R. a participat pe 22.04.2016 la recep?ia oferit? de Confedera?ia Patronatelor din R.M. cu ocazia īmplinirii a 20 de ani de activitate.

Ca invita?i ai acestui eveniment au fost membri C.N.P.M.,reprezentan?i ai Confedera?iei Sindicatelor din R.M., prim-ministrul Pavel FILIP, ?eful delega?iei U.E. īn R.M. dl. Pirkka TAPIOLA, reprezentantul Programului Olandez de Cooperare Patronal? (DECP) Jean-Marie STANDARD , reprezentantul Organiza?ie Interna?ionale a muncii (ILO) Dragan RADIC cīt ?i al?i oficiali.

 (Foto: gov.md)

La 9 aprilie 2016 ABAR a implinit 7 ani de la fondare. Tin sa aduc sincere felicitari tuturor membrilor cit si celor care pun umarul si sustin brokerajul in asigurari din R.M. si implicit ABAR! 

(Anton CABA).

Despre Abar

ABAR a fost creata in anul 2009 este o asocia?ie neguvernamental?, apolitic?, necomercial?, avīnd drept scop formarea si sus?inerea statutului profesionist al brokerilolor de asigurare ?i reasigurare, reprezentarea ?i protec?ia intereselor membrilor s?i, protec?ia intereselor consumatorilor serviciilor de asigurare etc.

afl? mai mult

Abonare Newsletter

pentru a putea primi ultimele noutati!: